joi, 1 iulie 2010

virginele mioritice nu se lasă penetrate de capital

In țara asta se pare că totul este virgin/virgină.
Începând, desigur, cu politica.
Doar nu degeaba se vehicula sloganul "Mai dați-i o șansă! Mai dați-i o șansă!".
Că dacă era curvă, nu era cazul să i se mai dea vreo șansă, nu?
Eh, cam așa și cu diferite arii protejate...
Recent se vorbea despre plajele virgine de la Sulina, puse în pericol de niște bude care erau pe cale de a fi declarate de interes național. Vezi detalii aici
În urmă cu doar câțiva ani aveam inclusiv și păduri virgine.
Cel puțin așa susținea unu' de la Green Peace în timp ce se dădea intens cu capul de orice pentru a face cât mai mult zgomot împotriva modernizării șoselei DN66 care făcea legătura între Hunedoara și Băile Herculane.
Între timp agitatul de la GreenPeace transformat în activist Agent Green și-a mai așchiat limba de lemn așa că în loc de păduri virgine folosește expresia mai telectuală de "Peisaj Forestier Intact".
Oricum, intenția este doar de a pune piedici investiției în modernizarea infrastructurii, indiferent ce termeni cât mai spectaculoși folosesc respectivii.
Desigur reclamă anti-dezvoltare își fac pe toate căile, un exemplu recent în acest sens este povestioara scrisă ca pentru handicapați cu retard mintal sever (sau măcar maneliști), publicată în revista... sau ce naiba o fi aia... Formula As. Vezi detalii aici
Bine, din articol aflăm că pădurile din Retezat sunt mai virgine decât Delta Dunării (de parcă oricare dintre ele o fi așa...), și eventual jungla din Amazon, Congo sau Indonezia i-ar mai putea ajunge la nas...

P.S. Faza mult mai penibilă decât "aerele" astea de mesianici care cică se sacrifică pe altarul protecție naturii este faptul că tot alde ăstia susțin ideea că în arii protejate panaceul ar fi reprezentat de turism.
OK, dar cum practici un turism civilizat în lipsă de infrastructură care să permită acest lucru?
Sau în lipsă de servicii și facilități mai de Doamne-ajută?
Păi, dacă vizitatorul își rupe mașina în încercarea de a ajunge la vreo cabană unde să parcheze automobilul (parcare?!? hăhăhăăăă!) și să urce pe potecă până în vârful muntelui, păi foarte mare înghesuială nu va fi.
Iar dacă o zonă este vizitată doar de grupuri răzlețe de persoane care-și cară-n spate conservele și cortul, atunci practic localnicii n-au nici-un interes să se gândească la vreo afacere în domeniul turismului.

16 comentarii:

  1. Publicul ţintă pe care autorul îl avea în vedere când a redactat articolul din "Formula As" poate este reprezentat de elevii "cercurilor literare". În cazul acesta, nu-i nici o problemă dacă este o povestioară.

    RăspundețiȘtergere
  2. Infrastructura noastra e la nivelul ramelor. Din egoism poate unii vor sa tina "virginele" doar pentru ei. E simplu, nu conduci 4x4, nu ajungi la "virgina".
    Hai mai bine sa dinamitam toate drumurile si sa renuntam la deplasari in afara asezarii unde locuim, in felul asta protejam si mediul si tehnica asta cu parjoliul recoltelor si otravitul fantanilor a mai avut succes odata contra atacatorilor, ar mai merge acum si contra turistilor.

    RăspundețiȘtergere
  3. lolo, cre' că revista aia este pentru un spectru mult mai larg de persoane decât elevi, deoarece link-uri spre site-ul ala le-am primit de regula de la diferiti colegi de breasla si niciunul nu avea sub 25 de ani...
    N-am fost atent ce tipuri de articole mai sunt pe acolo, dar prima impresie era ca este ceva revista de scandal, chiar daca site-ul nu era plin de țâțe și funduri de "vedete".
    Oricum, textul mi s-a părut plin de șabloane. Poate autorul o fi proaspat absolvent... probabil are CV-ul pe site-ul revistei, dar n-am avut curiozitatea să verific...

    RăspundețiȘtergere
  4. @Ghiocelu alb
    hehehe, cu un 4x4 ajungi și la "virginele" din orașe... doar că sunt mai mari costurile. :lol:

    RăspundețiȘtergere
  5. sa-ti raspund pe-ndelete:

    Vis-a-vis de postarea mea - scrie mare si citet ca e fragment din carte - iata mai exista si carti :)

    Interesanta optica ta pamfletara despre minunea noastra de tara, keep up
    Nu cred ca resursele noastre logoreice ne va ajuta sa schimbam ceva, ne lipseste pragmatismul cu desavarsire si-apoi romanul este cel cumana bagata-n buzunar mereu nu invers. Aici se desprind 2 aspecte:
    Bag ce gasesc, scot ca sa bag iar!
    Iar al 2 lea aspect privind "deflorarea" mintilor noastre, deasupra nu vor sta niciodata cei care vad, pot si stiu a face ceva in tara asta... e o piesa lipsa mereu si va fi mereu!

    Succes pe mai departe,
    Maya

    RăspundețiȘtergere
  6. @Maya
    De fapt, m-am uitat numai la poza cu acel copac înghețat care era la începutul postării... apoi m-am îngrozit de lungimea textului și n-am îndrăznit să mă apuc să-l citesc... :lol:

    Păi, n-am zis că ar lipsi lucrurile deosebite din țară (poate chiar minuni... parcă n-aș zice), dar când vezi că devine obișnuința multora să spună despre fiecare răhățel că de fapt e vorba de un cristal Swarovsky, chiar că nu te miri că se bagatelizează orice până la urmă pur și simplu din cauza folosirii nejustificat de des a unor expresii care ar trebui păstrate pentru situațiile corespunzătoare.
    Adică, într-un fel este ca și invocarea Dumnezeului de către șoferi în ambuteiajele de pe la intersecții. Ăla parcă totuși ar trebuie amintit în alte situații decât implicându-l în activități care vizează gâtul mamei din mașina cealaltă... :lol:

    RăspundețiȘtergere
  7. P.S. Adică a mamei conducătorului celeilalte mașini...

    RăspundețiȘtergere
  8. @jocuri noi

    Nici nu știam că am blog-roll...
    Asta unde este pe pagina acestui blog?
    Aș presupune că te referi la partea aia unde scrie "pagini electronice urmărite (de mine)"...

    RăspundețiȘtergere
  9. Delta@ revino-ti!

    Deviezi sanatos de la ce zic eu :)))... ca sa nu mai zic ca inainte sa faci "pointed-finger" cu altii ar trebui sa vezi cum e cu fagasul tau.
    Dar asta e alta poveste.
    Cat despre lungimea textului, repet, dat fiind faptul si pentru ca: la unii "este grele lb romana"

    textul respectiv e practic un fragment dintr-un roman, care e postat pe blog, pentru cei care nu au intrat in posesia cartii.
    Asa ca nu e nevoie sa obosesti maretia ocularului, nu e pentru cei care n-au vazut in viata lor prelucrarea celulozei.

    Mergi cu trotineta pe blogul dumitale, e roz si jubileaza cand nu vine altcineva sa-ti deranjeze trena, cat despre mine si altii lasa-ne in longevivi, ca pana la urma n-o sa-ti taie tie din pensie la asa lungime de text, sau cine stie?:)))

    Hai, spor la spini si nu uita, what goes around comes around, pe limba maghiarului :)

    Namaste

    RăspundețiȘtergere
  10. @Maya: textul respectiv e practic un fragment dintr-un roman, care e postat pe blog, pentru cei care nu au intrat in posesia cartii.

    Nu mi-am dat seama că-i vorba de copy+paste din ceva roman, mai ales că nu era indicat din ce-o fi, așa că am presupus că o fi vreun text scris de tine.

    Cum am scris și mai sus, mi-a atras atenția doar acea imagine a copacului înghețat, deoarece după ce am citit primele două rânduri de sub ea... am și căutat să văd cât de lungă este postarea...

    RăspundețiȘtergere
  11. Hello..cred ca am vazut un comment de la tine la mine ca sa zic asa:))..pai "trebuie" ca asa am simti eu atunci..sa le impartasesc neaparat opinia mea fetelor..dar ai dreptate nu a fost ce mai fericita exprimare si eu m-am gandit:)) merci . Pace!

    BTW nice stuff pe aici abia astept sa merg in delta:)

    RăspundețiȘtergere
  12. tu nu esti pe felia ta, clar!

    pai e copy-paste logic, dintr-o carte, care carte nu e problema dumitale a cui e, mai ales ca nu citesti carti!

    vezi caai tu obsesia copy-paste -ului odata ce ai dat acelasi raspuns de N ori.

    RăspundețiȘtergere
  13. @Mara: ..pai "trebuie" ca asa am simti eu atunci..sa le impartasesc neaparat opinia mea fetelor..

    Bine, bine, numai că părerea ți-ai exprimat-o într-un loc public (fie el și virtual) fără să fie vreo atenționare legată de faptul că opinia le este adesată fetelor... (aici ar trebui să fie un emoticon care sugerează că-i confuză, dar blogspot sabotează orice demers în acest sens)

    @Mara: BTW nice stuff pe aici abia astept sa merg in delta :)

    Faci un reportaj sau e vorba de concediu/vacanță?
    Pe blog sunt ceva comentarii despre diferite aspecte legate de deltă, dar - dacă nu greșesc - mai găsești diferite materiale și pe forumul neimportant (ai adresa lui pe dreapta, unde scrie: pagini electronice urmărite (de mine)).

    RăspundețiȘtergere
  14. @Maya: pai e copy-paste logic, dintr-o carte,

    Dacă ar fi fost menționată sursa (sau ar fi fost făcută aluzie la ea) în vreo parte a acelei postări, desigur că nu era problemă de priceput despre ce este vorba.

    P.S. Da, mi s-a blocat browser-ul, dar acum văd că și-a revenit și nu intră pe blog dublurie de mesaje.
    O fi fost din cauza vizitei lui Boc ocazionată de agravarea situației de pe acest sector al Dunării... :lol:

    RăspundețiȘtergere
  15. Seniore este blog ul autoarei si crierile ei.
    Daca ai sti sa citesti, sau ai avea rabdare...ai vedea mai mult decat o poza cu pom inghetat.

    RăspundețiȘtergere
  16. @Maya: Daca ai sti sa citesti, sau ai avea rabdare...ai vedea mai mult decat o poza cu pom inghetat.

    Mda, într-adevăr las de dorit la capitolul răbdare dacă este vorba de beletristică...

    RăspundețiȘtergere